This is a modal window.
การฟัง พูด อ่านประกาศ แผ่นพับ ป้ายโฆษณา หรือเอกสารในการรับสมัครงานแลกเปลี่ยนข้อมูลเกี่ยวกับอาชีพและโครงสร้างทางภาษาที่ถูกต้องเหมาะสมเพื่อการสื่อสารในสถานการณ์ในชีวิตประจำวันอย่างเห็นคุณค่าและมีประสิทธิภาพ
จุดประสงค์การเรียนรู้เชิงพฤติกรรม
สาระการเรียนรู้
Function: การอ่านเพื่อเรียนรู้วิธีและฝึกการเขียน Resume ที่ดีเพื่อนำไปปรับใช้ในการเขียน Resume เพื่อสมัครงานในอนาคต
Structure:
How to write your resume for job application according to the passage “Top 5 Resume Writing Tips”
1. The layout and format is important.
Select a traditional font that is easy to read and use black type against white paper.
2. You have 15-20 seconds to shine.
Highlight your key accomplishments and most relevant skills within the top half of
your resume, preferably using bullets.
3. List your experience in reverse chronological format.
List your present or most recent job first, working backwards unless you have a lapse
in employment. In that case, re-arrange your employment
history to reflect work relevancy instead.
4. Customize your resume to each position.
In your summary statement, immediately state the position to
which you are applying for and tailor your resume to reflect your
experience for the position accordingly.
5. Quantify your accomplishments.
Identify appropriate metrics and include professional achievements
that are value-added and specific to each role.
Vocabulary: 1. strategic ยุทธศาสตร์/เป็นกลยุทธ์
2. format รูปแบบ
3. traditional ตามธรรมเนียม/เก่าแก่
4. accomplishment การบรรลุผล
5. relevant สัมพันธ์กัน
6. chronological ตามลำดับเหตุการณ์
7. position ตำแหน่ง
8. employment การว่าจ้าง
9. quantify หาจำนวน
10. specific เจาะจง
จุดประสงค์การเรียนรู้เชิงพฤติกรรม
ด้านความรู้
1. นักเรียนสามารถบอกความหมายของคำศัพท์ที่จะใช้ใน resume ได้
2. นักเรียนสามารถบอกวิธีการเขียน resume ที่ดีได้
ด้านทักษะกระบวนการ
1. นักเรียนสามารถเลือกคำศัพท์ที่จะใช้ใน resume มาเติมในบทความได้
2. นักเรียนสามารถเขียน resume โดยใช้หลักวิธีการเขียน resume ที่ครูกำหนดให้ได้
ด้านคุณลักษณะ
- คุณลักษณะอันพึงประสงค์
1. ใฝ่เรียนรู้
2. มุ่งมั่นในการทำงาน
- สมรรถนะสำคัญของผู้เรียน
1. การจัดการตนเอง
2. การสื่อสาร
3. การคิดขั้นสูง